Päivä  ja ihan hyvin pyyhkii. Just eilen sanoin miehelleni, että tuntuu kuin huijaisin, koska ei tunnu niin vaikealta kuin yleensä. Olen kirjannut kaikki syömiseni ja oli pakko käydä tarkistamassa. Tänään lounaan jälkeen "sorruin" vähän harmaalle alueelle, kun istuin ruuan jälkeen pöydässä pitkään, otti niin päähän, siis muut kuin syömisasiat ja lopulta päädyin tekemään karppikirjasta tuttua mikan pikasuklaata, eli kermaa, kaakaojauhetta ja sitten laitoin mukaan vielä kookoshiutaileita ja pikkasen voita sekä makeutin kahdella lusikallisella tavallista kaakaojuomajauhetta tai sekin on jotain less sugar, mitä oon lapsille ostanut. Söin sen pikasuklaan kahdessa osassa, oli hyvää ja vähän rauhoitti mieltä... Eikä siinä kyllä onneksi kauheasti hiilareitakaan ollut. En osaa tarkasti sanoa kuinka vähillä hiilareilla olen nämä 4 päivää pystynyt olemaan. Inhoan kaikkea laskemista ja jotenkin on tosi vaikea arvioida määrät ja painot ja niiden mukaan sit pitäis laskea ne hiilarit.. Ehkä muutaman viikon päästä, jos tää tuntuu helpolta, niin laskeskelen tarkemmin. Mun tavoite kyllä olis alle 50g, mutta en tiedä yhtään toteutuuko...

Tänään söin aamiaiseksi munakkaan, jossa oli kalkkunaleikettä, mozzarellajuustoa, pikkuloraus kermaa, basilikan lehtiä ja ihan vähän aurinkokuivattua tomaattia, lautasella oli mukana puolikas tomaatti, vähän kurkkua ja kevätsipulia. Oli oikein hyvää, lapsetkin tykkäs munakkaasta. Meillä oli eka rauhallinen aamu, niin mulla oli aikaa tehdä jotain vähän suuritöisempää aamiaista. Paistoin vielä muutaman pekoninkin, mutta mies ja toinen lapsista söivät ne. En itse tykkää pekonista yhtään, paitsi siinä hesen burgersalaatissa on oikein hyvää, rapeaa ja helposti pureskeltavaa pekonia.

Lounaaksi söin munakoiso-jauhelihavuokaa, jossa myös tomaattimurskaa ja juustoa. Sen kanssa vähän vihersalaattia. Ja jälkkäriksi tosiaan sitä pikasuklaata.

Mulla olis tänään ohjelmassa zumbaa ja siivoilua. Aamulla puistoiltiin lasten kanssa. Päivät rytmittyy niin eritavalla kuin työpäivinä. Olen jo etukäteen tehnyt suunnitelman muutamalle päivälle syömisistä ja liikkumisista ja niiden mukaan sitten päivä rytmittyy. (työpäivinä kaikki rytmittyy mun typerien, epätavallisten työaikojen mukaan) Mulla on hyvä olo, ei mitään vatsaongelmia, välillä päänsärkyä kylläkin ja olen tosi kiukkuinen, mutta en tiedä onko niillä mitään tekemistä noiden syömisten kanssa. Mutta paino...hmmm. En tiedä yhtään edes alkupainoani, koska meidän vaaka, joka on ihan uusi, näyttää ihan outoja lukemia. Mun veikkaus 4 päivää sitten olisi ollut 98kg, eli viime kesän paino suunnilleen. Voi heittää kilolla... Meidän vaaka näytti 92 kiloa ja mun vanhempien vaaka 99kg, salilla en oo nyt vaa´alla käynyt. Ärsyttää kun toi hieno kotivaaka ei voi toimia. Tai toimii se, mutta näyttää aina ihan eri tuloksen ku muualla ja monta kiloa vähemmän...

 

Voi kun mä pääsisin tästä vitutuksesta. En ole kahteen päivään katsonut miestäni silmiin, oon niin vihainen. Rähjään lapsille kokoajan, kun kai puran sitä kiukkuani niihin. Siis kyllähän ne välillä ärsyttää mua oikeastikin ja tekee tyhmiä temppuja, mutta siis rähjään niille melkein tauotta kaikesta ja se vaivaa mua ja häiritsee.... Mitä mä oikein teen? Miksi oon niin ilkeä? Mun sisällä on vaan niin paljon kaikkea mustaa... Enkä jaksa...

 

Nyt täytyisi alkaa siivoamaan. Täällä on aikaslailla sotkua. Meillä on pieni koti ja paljon tavaraa ja kaikki me 4 ollaan kovia sotkemaan, kukaan ei välitä siivoamisesta, mä välillä yritän roudata leluja paikoilleen ja roskia roskikseen... Ärsyttää ainainen kaaos. Pitäis kai vaan siivota ja järjestellä kokoajan... Tuntuu, että mies kattoo telkkaria, istuu vessassa tai nukkuu tai lukee vaan kokoajan kotonaollessaan. Okei, kyllä se huolehtii lapsista, käy hoitamassa yöherätykset ja hoitaa iltapesut... Mä vaan oon nyt niin väsynyt siihen koko ihmiseen...