Viikonloppu on perinteisesti ollut (mulle ja monille muille) repsahteluiden aikaa. Tänä kesänä on ollut mm. esikoisen synttärit, "muutamat aikuisten juhlat", reissuja siellä täällä... Joskus ihan vaan leffan katselua. Tuleva viikonloppukin tuo tullessaan mm. Linnanmäki päivän yms. Varmasti paljon ulkonasyömistä ja kotoa ollaan ainakin pari yötä poissa... Ei ole mitkään kauhean korkeat odotukset syömisten suhteen ja liikkuminenkin jää.

Muutenkin mulla on tänään aika paska fiilis. Eilen ja tänään heti lounaan jälkeen on vaivannut vatsakipu, sellainen kouristusmainen ja lopulta täytyy juosta vessaan. En syönyt samaa lounasta. Tän päivän hiilarit onkin jo tänään syöty 2 kanatortillaa (pirkan tomaattitortillakuoriin) lounaaksi ja aamiaisella tein smoothieta isosta määrästä mansikoita, lorautin kermaa aika reilusti, kun en halunnut purkin jäävän jääkaappiin pilaantumaan reissun ajaksi ja sitten maitoa ja jälleen ruisleseitä pieni tujaus, ainiin ja toki turkkilaista reilusti joukkoon myös.

Mutta siis tänään söin lounaalla aika reilusti (n.40g) hiilareita ja eilen taas en paria grammaa enempää, mutta vatsakipu ja oireet olivat täysin samat... tuntuu että se on ehkä vain se syöminen ylipäänsä, mikä saa jonkun ihme myllerryksen aikaan ja vähintään aamupala tulee rajusti ulos... Miehellä oli tänään sama vaiva, söimme täsmälleen samat ruuat samaan aikaan ja hänen vatsakipunsa alkoi n.15 min ennen minua. Eilen söimme lähes samat, mutta miehellä ei oireita...

Ärsyttää hirveä sotku kotona, lapset ovat olleet koko aamupäivän todella rasittavia (pienempi mm. kaatoi maitomukillisen pöydälle, lattialle ja syliinsä ja kaikkea muuta vastaavaa tapahtui), mies on lähdössä pelireissulle ja olen yrittänyt pakata meille muille vaatteita viikonlopun reissua varten. Olo on kyllästynyt, turhautunut ja jotenkin ärsyyntynyt. Tekisi mieli huutaa ja paiskoa jotain...Mulla on aina välillä näitä... Lisäksi on sellaisia kausia, että tuntuu, että vaan luovutan - itseni, kodin, lastenkasvatuksen, rahatilanteen - kaiken suhteen... Liikunnasta olen saanut apua juuri näihin... Tänään en jumppaamaan kuitenkaan pääse. Mies kolautti juuri oven perässään kiinni ja lähti kohti Helsinkiä pelikamat mukanaan... Huomenna mennään sitten muutkin ja kaikki yhdessä Lintsille. Laitteissa keikkuminen on tuskin kovin tehokasta liikuntaa, erityisesti jos mukaan lisätään vähän pehmistä, hampurilaisateria, ehkä vähän karkkia... Kyllä, tiedän jo etukäteen nämä, mutta en osaa tehdä niille mitään. Katsotaan tietysti, jos joku sellainen ruokapaikka löytyisi, että saataisiin vaikka pihvit tms, mutta lapset pitää kyllä varmaan sitten erikseen viedä sinne hampurilaista syömään. Jätskistä ja karkista yritän valita vain toisen. Toivottavasti pystyn siihen!!!

Ai niin, en ole tainnut puhua mitään tavoitteistani. Olen pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että varsinainen tavoite on -25kg, jolloin painaisin siis n.72-75kg. Se on pituuteeni (163) nähden liikaa, mutta kokemuksesta tiedän, että se on aikalailla lunnollinen ihannepainoni, enkä näytä silloin lihavalta. Olen aina ollut lihaksikas ja "raskasluinen/rakenteinen". Vaikea selittää. Mutta olen päättänyt, että on turha unelmoida vähemmästä, kun varmasti olen silloin normaali, sanoi indeksi mitä tahtoo. Tälläkin hetkellä, kun painan melkein 100kg, näytän ehkä hieman kevyemmältä, koska ne muutamat, joille olen painoni kertonut, ovat olleet todella ihmeissään. Siis olenhan mä todellakin lihavan näköinen, ei siitä mihinkään pääse, mutta 100 kiloiselta en ihan näytä. Ihmiset veikkaavat jotain 85 kiloa... Voi kun pääsisin edes siihen. 5 vuoteen en ole päässyt alle 90 kilon, vaikka synnytysten jälkeen olen kummallakin kertaa painanut 91 kg. Minulle raskausaika on ollut helppoa painonhallinnan puolesta, mutta se vauvan hoito, yövalvomiset, turhautuminen, imetys.... Ne ovat  tuoneet molemmilla kerroilla 8-10kg lisää n. puolen vuoden sisällä synnytyksestä. Toiset pudottavat samaan aikaan raskauskilojaan, minä vain kerään niitä lisää

Mutta sitten aikaraja tälle 25 kilon pudotukselle. Ajattelin pilkkoa sitä 5kilon satseihin, eli 5x5kg, en vielä ole varma, mutta ehkäpä puolessa välissä pidän taukoa ja keskityn siihen, että paino pysyy....

Mutta tosiaan 2 kuukaudessa ei ole lähtenyt grammaakaan, joten mikähän olisi viidelle kilolle sopiva aika??? Olin alunperin ajatellut n. 3kk, mutta se ei nyt tule onnistumaan... tosin toivon vielä, että jos kilot alkavat pudota, lähtee sitten kerralla enemmän... Ehkä vielä pyrin siihen 10kg/6kk, mutta en mä varmaan tällä tahdilla sitä saavuta... Ehkä sitten puoliksi 5kg/6kk???????????

 

Ai niin ja tosiaan, nopeaa laihtumista tärkeämpää mulle on se, että elämäntapani muuttuvat oikeasti ja pysyvästi! Siksi en ole kaalisoppa tms. dietillä.